Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
im. J. Rymera - I Wojewody Śląskiego
w Katowicach

• zdjęcie promujące zawód przetwórca mięsa
  • zdjęcie promujące zawód technik weterynarii
  • zdjęcie promujące zawód piekarz
  • zdjęcie promujące zawód technik technologii żywności
  • zdjęcie promujące zawód cukiernik

Wydarzenia - rok szkolny 2018/2019

22 listopada 2018
III miejsce dla Pauliny i Oli w konkursie literackim

Nasza szkoła, już po raz kolejny, wzięła udział w XV Wojewódzkim Konkursie „Śląsk moja mała Ojczyzna. Schlesien – meine kleine Heimat”, zorganizowanym przez ZSO nr 12 w Gliwicach. W tym roku tematem wiodącym był „Byfyj – niemy świadek historii, tradycji i kultury Śląska”. Paulina Łyko z klasy IIA napisała opowiadanie pt: „Szolka tyju u Stylów”, które jest kontynuacją minisagi jej autorstwa o losach rodziny Stylów. Z kolei Ola Sobół z klasy IIB zadebiutowała na konkursie opowiadaniem o skarbach prababci Wandy ukrytych w byfyju pt: „Pamiętam...”Jury konkursu przyznało Paulinie i Oli ex aequo III miejsce. Serdecznie gratulujemy naszym młodym i zdolnym pisarkom!

"Szolka tyju u Stylów"

"Pamiętam ..."

20 listopada 2018
Spotkanie z twórczością Wyspiańskiego

Klasa 3b wraz z nauczycielami języka polskiego wybrała się na wycieczkę do Krakowa. Głównym punktem wypadu była wystawa dotycząca Stanisława Wyspiańskiego, którego mogliśmy podziwiać w roli poety, malarza, scenografa. Będąc na miejscu odwiedziliśmy również Wawel oraz Kościół Mariacki z pięknymi polichromiami, wykonanymi przez Stanisława Wyspiańskiego. Przeżyliśmy cudowne, kulturalne popołudnie.

16 listopada 2018
Recytacja poezji dla Niepodległej

W piątkowy dzień trójka naszych uczniów: Kinga Włodarczyk z kl. IB, Sybilla Haśnik z kl. IIB i Kamil Butte z kl. IIA wzięła udział w konkursie recytatorskim poezji patriotycznej „Da Bóg nam kiedyś zasiąść w Polsce wolnej”. Konkurs odbył się w Filii nr 1 Miejskiego Domu Kultury „Szopienice-Giszowiec”. Uczestnikom gratulujemy i życzymy powodzenia na kolejnych konkursach

16 listopada 2018
„Katowice bez tajemnic” - IIB w Muzeum Historii Katowic

W listopadowy dzień uczniowie klasy IIB, razem z p. prof. A. Cegiełą i p. prof. I. Skąpską zwiedzili nowo otwartą wystawę „Z dziejów Katowic” oraz zachwycające „Wnętrza mieszczańskie”. Z ciekawością oglądaliśmy unikalne zdjęcia i eksponaty związane z bogatą historią miasta, a także rozwiązywaliśmy zagadki historyczne i graliśmy w multimedialne układanki dotyczące Śląska dawniej i dziś. To była wspaniała lekcja historii naszego miasta i regionu.

15 listopada 2018
Światowy Dnia Rzucania Palenia

Palący i niepalący…
(oby tych drugich było coraz więcej!) – z okazji tego dnia przeczytajcie Apel Fundacji „Promocja Zdrowia”:
Tegoroczny temat akcji odnosi się głównie do rodzin spodziewających się dziecka. Dzieci powinny być bezwzględnie chronione przed dymem papierosowym. Badania naukowe wykazały, że ponad 50% czynników rakotwórczych znajdujących się w dymie papierosowym przenika przez łożysko i dostaje się do organizmu dziecka. Wykazano je między innymi w pierwszej porcji moczu, którą oddaje dziecko po urodzeniu.
Dzieci te rodzą się zawsze mniejsze, gorzej przygotowane do życia, obciążone ryzykiem wielu schorzeń wynikających z palenia, takich jak nowotwory czy astma. Gdy ktoś z rodziny pali papierosy w domu, stanowi to dodatkową ekspozycję na dym poprzez wymuszone bierne palenie matki.

czytaj więcej

13 listopada 2018
Mistrzostwa Katowic w badmintonie

Uczennice klasy IIIA Wiktoria Jaruszewska i Natalia Szostak zajęły III miejsce w Mistrzostwach Katowic szkół ponadgimnazjalnych, które odbyły się w hali sportowej SP nr 53 w Katowicach. Po zaciętym, bardzo długim turnieju, po rozegraniu kilkunastu meczów udało się dojść do finału B i zdobyć III wynik. Pozostaje niedosyt, ponieważ do możliwości walki o złoto zabrakło jedynie jednego punku. Natalia i Wiktoria postanowiły dalej trenować i za rok wygrać turniej, wracając ze złotymi medalami. Gratulujemy, za rok będziemy trzymać kciuki!!!

9 listopada 2018
Noc pełna wrażeń…

Noc z 9-go na 10-go listopada uczniowie klasy IIB wraz ze swoją wychowawczynią i p. pedagog spędzili w szkole – to nie żart! W ramach integracji klasowej zorganizowali „Noc Filmową” połączoną z „Nocą Gier Planszowych”. Krótko mówiąc... Było rewelacyjnie!!!

9 listopada 2018
Świętowanie 100-lecia odzyskania Niepodległości

Uroczystość rozpoczęliśmy od wspólnego odśpiewania wszystkich czterech zwrotek Hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego. Następnie p. prof. Wojciech Lietz przedstawił prezentację „Sen Polaków o Niepodległej” - krótką historię „Beliniaków” - pierwszego Pułku Ułanów Legionów Polskich. Po wysłuchaniu niezwykle barwnej opowieści przyszedł czas na nasze życzenia dla Polski – przez cały tydzień zbierała je i uwieczniła na filmie p. prof. Agata Cegieła.

czytaj więcej

1 listopada 2018
Dzień Wszystkich Świętych

Początek listopada to jesienne dni zadumy, refleksji, pamięci o tych, których wśród nas już nie ma… Odżywają wspomnienia, na chwilę się zatrzymujemy, wychodzimy z otaczającego nas zgiełku i chaosu... Palimy światełka – pamiętamy…