Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
im. J. Rymera - I Wojewody Śląskiego
w Katowicach

• zdjęcie promujące zawód przetwórca mięsa
  • zdjęcie promujące zawód technik weterynarii
  • zdjęcie promujące zawód piekarz
  • zdjęcie promujące zawód technik technologii żywności
  • zdjęcie promujące zawód cukiernik

Wydarzenia - rok szkolny 2018/2019

24 stycznia 2019
„Dieta poprawiająca zdrowie i urodę”

Klasy II technikum miały możliwość wziąć udział w fantastycznych warsztatach prowadzonych przez wykładowcę Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Katowicach, odbywających się w ramach Akademii Medycyny i Piękna. I już wiemy – co jeść, czego unikać, dzięki jakim produktom poprawi się nasza cera, włosy i kondycja fizyczna. A teraz… pozostaje tylko wprowadzić te rady w życie.

17 stycznia 2019
„Zabawa, zabawa” – II AC w kinie

Wbrew tytułowi „Zabawa, zabawa” film nie był komedią, ale poruszającym i przerażającym obrazem tego, jak alkohol niszczy dobrego człowieka, jego relacje, plany i marzenia. Główne bohaterki pozornie mają wszystko, czego potrzeba do szczęścia. Niestety pozwalają, żeby alkohol był ich codziennym towarzyszem…

13-14 stycznia 2019
Nasza szkoła na 3. Śląskim Festiwalu Nauki

W ramach III Katowickiego Festiwalu Szkół Ponadpodstawowych „Sięgnij po zawód” mieliśmy okazję pokazać się z naszej najlepszej strony – były cudeńka z masy karmelowej, były przepyszne i prześliczne pierniczki, było oznaczanie twardości wody, były węże i pająki…
A to tylko małe elementy tego co możemy zaoferować – ZAPRASZAMY DO ZSPS

7 stycznia 2019
Noworoczne kolędowanie w „Przystani”

Na zaproszenie Pana wiceministra sprawiedliwości Michała Wójcika uczniowie naszej szkoły udali się z do Domu Pomocy Społecznej „Przystań” w Katowicach na wspólne kolędowanie. Z wielką radością zaśpiewaliśmy razem z podopiecznymi „Przystani” oraz zaproszonymi gośćmi dziesięć wybranych przez nas kolęd i pastorałek.

21 grudnia 2018
Przedświąteczne spotkania

Tradycyjnie ostatniego dnia przed przerwą świąteczną usiedliśmy przy klasowych wigilijnych stołach – podzieliliśmy się opłatkiem, zjedliśmy pyszne potrawy, a na deser słodkie wypieki własnej roboty. Znaleźliśmy siłę do śpiewania kolęd i do opowiadania o tym, jak spędzamy Święta Bożego Narodzenia w naszych domach. Nie mogło oczywiście zabraknąć prezentów pod choinką.

19 grudnia 2018
Natalia znowu najlepsza!

Nasza uczennica – Natalia Olszewska z klasy IVB po raz trzeci otrzymała Stypendium Prezesa Rady Ministrów za znakomite wyniki w nauce. Gratulujemy!!! Teraz przed Natalią matura, a do walki o to największe wyróżnienie staną Jej młodsi koledzy.

18 grudnia 2018
Wycieczka do Warszawy

Na zaproszenie Pana Michała Wójcika - Posła na sejm RP i Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości RP grupa uczniów naszej szkoły wraz z p. prof. L. Kasperczyk i p. prof. A. Cegiełą uczestniczyła w autokarowej wycieczce do Warszawy. Była to forma podziękowania młodzieży za ich zaangażowanie dla Domu Pomocy Społecznej „Przystań” w Katowicach.

16 grudnia 2018
Bieg Dziewięciu Górników

Tradycją naszej szkoły jest coroczny udział w uroczystościach związanych z rocznicą pacyfikacji kopalni „Wujek” w Katowicach. W tym roku, w niedzielne przedpołudnie 16 grudnia 2018 roku, dokładnie w 37. rocznicę największej tragedii stanu wojennego, uczestniczyliśmy w „Biegu Dziewięciu Górników”.

11 grudnia 2018
Kraków – świąteczny jarmark i spotkanie z twórczością Wyspiańskiego

Klasa IIIA uczestniczyła w wycieczce do malowniczego, aczkolwiek deszczowego Krakowa. Obejrzeliśmy przepiękną Bazylikę św. Franciszka oraz Jarmark Bożonarodzeniowy na Rynku Głównym. Głównym celem wycieczki było muzeum Narodowe, w którym znajduje się wystawa Stanisława Wyspiańskiego – mogliśmy odkryć nieznaną nam stronę pisarza, poznaliśmy jego twórczość i życie prywatne.