Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
im. J. Rymera - I Wojewody Śląskiego
w Katowicach

• zdjęcie promujące zawód przetwórca mięsa
  • zdjęcie promujące zawód technik weterynarii
  • zdjęcie promujące zawód piekarz
  • zdjęcie promujące zawód technik technologii żywności
  • zdjęcie promujące zawód cukiernik

Wydarzenia - rok szkolny 2018/2019

BEZPIECZNE WAKACJE

Życzymy wszystkim pełnych słońca, cieplutkich dni i wspaniałego wypoczynku - dbajcie o siebie, unikajcie ryzykownych sytuacji i wracajcie uśmiechnięci za dwa miesiące!!!

zobacz plakat

19 czerwca 2019
Wakacje!!!

Cudny upalny dzień, wszyscy uśmiechnięci, z zasłużonymi świadectwami, wielu z nas z nagrodami, wyróżnieniami, dyplomami…
Za nami kolejny rok pracy, nauki, doświadczeń, a przed nami – perspektywa dwóch miesięcy wypoczynku… Więc odpoczywajmy – w górach, lesie, nad morze, z książką, na sportowo… – ale najważniejsze: bezpiecznie!!!

14 czerwca 2019
Bajki dla maluchów

Dziś odbyło się podsumowanie czytania bajek w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Czas upłynął nam przy wspólnej zabawie, poczęstunku, a przede wszystkim przy czytaniu bajek przez uczniów z Klubu Bibliotecznego przebranych za bajkowe postaci. Dzieci cieszyły się ze spotkania z Czerwonym Kapturkiem, Meridą Waleczną, Pinokiem, Kotem w Butach, Jasiem i Małgosią, Złotowłosą Księżniczką. Zabawa była wspaniała!!!

13-14 czerwca 2019
Dwa dni na wycieczce

Klasa IIB wraz z wychowawczynią i panią pedagog udała się na wycieczkę klasową. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Muzeum Browaru w Żywcu, a po południu czekało na nas ABC przetrwania – uczyliśmy się budować szałasy i rozpalać ogniska (nie martwcie się, po konkurencji wszystko zostało dokładnie ugaszone przez naszego instruktora!). Wieczorem piekliśmy kiełbaski nad malowniczym jeziorem Żywieckim.

13 czerwca 2019
Kulturalnie Zakręcone w Muzeum Kopalni Wujek

Kulturalnie zakręcone dziewczyny z klasy 1B razem z p. prof. Agatą Cegiełą zwiedziły siedzibę Muzeum Kopalni Wujek w Katowicach. Z wielką uwagą wysłuchały relacji uczestnika tragicznych wydarzeń z grudnia 1981 roku - pana Antoniego Gierlotki. Niezwykle przejmujący był także film z udziałem rodzin ofiar i rannych na skutek wydarzeń w Kopalni Wujek.

11 czerwca 2019
Warsztaty czekolady w Krakowie

Klasa IA z p. prof. Anną Pośpiech i p. prof. Agatą Cegiełą uczestniczyła w warsztatach czekoladowych w "Fabryce Charliego" w Krakowie. Mieliśmy okazję poznać historię i technologię produkcji czekolady. Mogliśmy zobaczyć jedyny w Polsce owoc kakaowca. Wykonaliśmy także czekoladowe medaliony z wybranymi przez nas dodatkami, dekorowaliśmy praliny, a na koniec mogliśmy zjeść lub zabrać do domu pyszne słodkości. Biorąc pod uwagę temperaturę +30°C możemy spokojnie powiedzieć, że delektowaliśmy się gorącą czekoladą☺ Po warsztatach udaliśmy się na Rynek (pełny krakowskich gołębi) i na Wawel (gdzie zwiedziliśmy kryptę katedry), a następnie spacerkiem Plantami przeszliśmy w kierunku dworca kolejowego.

10 czerwca 2019
Prezentacja wypieków naszych cukierników

Kończący już, niestety, naukę uczniowie kl. III szkoły branżowej na pożegnanie zaprezentowali nam (i poczęstowali…) swoje ulubione wypieki. Okazuje się, że w kwestii gustu „smakowego” niewiele się zmienia i nadal najbardziej lubianym ciastem pozostaje sernik – przygotowały go dwie z trzech osób. Natomiast ostatni z wypieków – ciastka z musem truskawkowym - miał zdecydowanie sezonowy charakter i orzeźwiający smak, dzięki czemu uznaliśmy go za idealny na panujące upały. Trzeba przyznać, że nasi prawie już absolwenci, błysnęli – wyroby były wyśmienite! Życzymy im sukcesów w przyszłej pracy zawodowej, z takimi umiejętnościami nie powinno być z tym problemów.

8 czerwca 2019
Szkolenie psów

Uczniowie uczęszczający na zajęcia w ramach innowacji „Behawioralna opieka nad zwierzętami” mieli okazję uczestniczyć w szkoleniu psów odbywającym się w zakładzie HSM Korkus. Najpierw z wielką uwagą obserwowaliśmy starsze psy, które były poddawane szkoleniu przez właścicieli, a następnie samodzielnie – z doskonałymi efektami! – nauczyliśmy szczeniaki kilku sztuczek.

7 czerwca 2019
Lekcja diagnostyki w szpitalu weterynaryjnym

Grupa uczniów klasy IIIB wybrała się na wycieczkę do przychodni i szpitala weterynaryjnego w Orzeszu. Uczniowie zostali oprowadzeniu po klinice. Lekarz zaprezentował nam sprzęty do fizjoterapii i zasady ich działania. Mieliśmy okazję zobaczyć rezonans magnetyczny i omówić z lek. wet. Oliwierem Teodorowskim wyniki tego badania. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy wykładu o skomplikowanych operacjach odbywających się w lecznicy.

31 maja 2019
Światowy Dzień bez papierosa

Gorąco zachęcamy do rzucenia palenia… poczytajcie co nieco…

30 maja 2019
Bezpieczna szkoła

Jednym z działań, które zostały podjęte na terenie miasta Katowice w trosce o bezpieczeństwo uczniów, było spotkanie pedagogów szkolnych z przedstawicielami policji na terenie naszej szkoły. Jego celem było zacieśnienie współpracy szkół z policją.
Współorganizatorką spotkania była Pani pedagog.

Maj 2019
Miesiąc Promocji Zdrowego Stylu Życia

Kolejny raz – przed wakacjami, Zespół Wychowawczo Profilaktyczny zorganizował dla młodzieży szereg zajęć dotyczących zdrowego stylu życia i bezpieczeństwa również w okresie wakacyjnym. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, pogadankach, dyskusjach dotyczących bezpieczeństwa w sieci, umacniania poczucia własnej wartości, niebezpieczeństw związanych z zażywaniem substancji psychoaktywnych (w tym alkohol, narkotyki, dopalacze), ryzykownych zachowań seksualnych. A co o takich zajęciach myślą sami uczniowie? Warto, warto, zdecydowanie warto w nich uczestniczyć!!!